Hakkımızdakiler
Marmara Teknokent; 2003 yılında TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde yasa ile kurulan Türkiye’nin ilk teknokentlerinden biri olma özelliğine sahip Teknoloji Geliştirme Bölgesi’dir. Marmara Teknokent girişimcilere, AR-GE çalışmalarını ileri teknolojik ürünlere, yöntemlere veya hizmetlere dönüştürebileceği bir ortam sunmaktadır. Burada girişimcilerin çalışmaları seri üretime dönüştürülüp, uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek şekilde ticarileştirilmekte ve ihracata yönelik dünya çapında bir marka haline getirilmektedir. Aynı zamanda bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren ve AR-GE çalışmaları yapan firmalara yüksek teknolojiye sahip ortamlar sağlayarak, bu firmaların gelişmelerine ve büyümelerine katkıda bulunur.
Marmara Teknokent firmalara da birçok avantaj sunmaktadır. Marmara Teknokent’te ortak hedeflere sahip firmaların bir araya getirilmesi, kümelenme ve ağ kurma çabaları teşvik edilmekte; aynı zamanda uluslararası ortaklıklarla AR-GE merkezli projeler üretilmesi sağlanmaktadır. Bununla birlikte, ekosistemimizde yer alan firmalar ulusal ve uluslararası AR-GE pazarında ön plana çıkmakta ve faaliyet gösterdikleri alanda etkin olabilme fırsatı bulmaktadır. Bu başarı sayesinde, ülke kalkınmasına, ekonomisine ve teknoloji alanında ivme kazanmasına önemli bir katkı sağlanmaktadır. Marmara Teknokent’in toplam alanı 619.692,56 m² olup, bunun 259.692,56 m² “Teknoloji Geliştirme Bölgesi" (TEKGEB), 360.000,00 m² ise "Teknoloji Serbest Bölgesi"(TEKSEB) olarak yapılandırılmıştır.
Misyonumuz
AR-GE çalışmalarının katma değeri yüksek ileri teknoloji, ürün, yöntem ve hizmetlere dönüşmesini sağlamak, seri üretimin yanı sıra, üretilen teknolojik ürünlerin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırarak ihracat odaklı teknoloji merkezi sorumluluğunu taşımaktır.
Vizyonumuz
İnovasyonu ve teknoloji odaklı modernizasyonu, girişimci ruhunu teşvik ederek ortaya çıkardığı yeteneklerle, teknolojik alt yapılarla, AR-GE ve üretim faaliyetleri ile destekleyerek geliştiren, sürdürülebilir katma değer yaratan lider bir teknopark olmak.
Temel Değerler
Kaliteyi Önemseme
Kurumsal Dürüstlük
Müşteri Odaklılık
Gelişime Açıklık
Paydaş Odaklılık
Sürekli İyileştirme Anlayışı
Duyarlılık
Tarafsızlık
Erişilebilirlik
Sonuç Odaklılık